ЗВІТ КЕРІВНИКА

 Розтоківського ДНЗ

Журавець Світлани Онуфріївни

за 2020/2021н.р.

 Робота нашого педагогічного колективу у 2020/2021 навчальному році була спрямована на забезпечення належної  якості освітніх послуг відповідно до вимог Державного стандарту дошкільної освіти, впровадження інноваційних освітніх технологій та методик, оптимальних умов життєдіяльності дітей. Оптимізували роботу з фізичного виховання, впроваджуючи профілактичні оздоровчі вправи та прийоми валеологічної освіти дошкільників.  Забезпечували наступність в реалізації завдань  патріотичного, комунікативно-мовленнєвого, логіко-математичного розвитку дітей між дошкільною і початковою ланкою освіти.  Удосконавлювали освітній процес та спільну роботу педагогів і батьків вихованців, щодо соціалізації дошкільників.

            Керуючись основними положеннями Закону України «Про освіту», Закону України  «Про дошкільну освіту», виконуючи накреслений річний план на 2020/2021 навчальний рік, колектив ДНЗ протягом року намагався працювати творчо і відповідально. Згідно з цим у 2020/2021 навчальному році в ДНЗ проводилась чітка, систематична робота з метою формування у дошкільнят знань, умінь, навичок відповідно до їх вікових особливостей та вимог «Базового компоненту дошкільної освіти »(нова редакція) та  програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».

            Колектив творчо підходив до роботи з дітьми, використовуючи педагогічний досвід вітчизняних систем навчання і виховання дітей дошкільного віку, новинки методичної педагогічної  літератури, продовжували використовувати оригінальні методики А. Шульги, М.Зайцева, сім'ї Нікітіних, М. Єфименка, мнемотехніку, брали за основу народну педагогіку, українознавство, економічне виховання , правове виховання дошкільнят, спадщину В.О. Сухомлинського, коректурні таблиці.    Наші педагоги люди творчі та ініціативні, вони обирають різноманітні засоби розвитку дітей, враховуючи вікові та індивідуальні особливості, стан здоров'я своїх вихованців.

Вихователі Космацька О.В.,  працювала над впровадженням в практику  коректурних таблиць та інших методик щодо розвитку мовлення дітей. Вихователі Яківюк Л.М.та Матейчук В.Д. поглиблено працювали над логіко-математичним розвитком, та впровадженням в практику економічного виховання. Вихователь Матіос М.Д приділяла велику увагу екологічному вихованню. Бойчук І.А. приділяла увагу навчанню дітей читанню за методикою Зайцева. Семенчук О.І. у своїй роботі з фізичного виховання використовували авторську систему М.Єфименка. Збагачувала знаннями дошкільників щодо культури та побуту рідного краю Северин Є.В. Корпан О.Д., Яків’юк С.М ці вихователі приділяли особливу увагу сенсорному вихованню малюків, валеологічному вихованню та навчанню за методикою Г.Домана  дітей раннього віку.

У 2020/2021 навчальному році дошкільний заклад працював над єдиною науково-методичною проблемою: «Наступність у роботі між педагогічним колективом та сімєю щодо музично-естетичного розвитку дошкільнят».

Шляхи реалізації:

Повага до свободи і гідності кожної дитини як маленької, але повноправної людини.

Створення умов для розвитку індивідуальності кожної дитини, орієнтація передусім на творчість дитини.

Забезпечення атмосфери психологічного комфорту для дітей, врахування вікових, психологічних особливостей при доборі змісту, методів і засобів розвитку, навчання і виховання, гуманізація педагогічного процесу.

Врахування   педагогічних   можливостей   педагога   в   розвитку   особистості   дитини.   Наявність   "вільного педагогічного простору " для прояву особистості вихователя.

У рамках цього напрямку роботи було проведено:

педагогічна рада “Розвиток звязного мовлення через художнє слово”;

тематичне вивчення стану роботи закладу з   художньо-естетичної організації роботи з батьками, виконання вимог освітньої лінії щодо ігрової діяльності дітей,

організація та колективний перегляд практичних занять;

методичні та організаційні години при директорові ;

опрацювання науково-методичної літератури з проблем діяльності;

ознайомлення з  педагогічним досвідом, узагальнений досвід роботи Бойчук І.А. на тему: «Художнє слово- як один із методів розвитку зв”язного мовлення.».

взаємо відвідування та обговорення ефективності застосування методів і прийомів в роботі з дітьми;

розробка рекомендацій та консультацій для вихователів.

Комплексно здійснювався підхід до вирішення річних завдань. Аналіз планування за минулий рік показав, що такі його принципи, як актуальність, конкретність, об’єктивність, динамічність дотримуються. Головні річні завдання знайшли своє відбиття в усіх складових річного плану.

     Освітній процес був організований відповідно до плану роботи закладу. Плануванню річної роботи передувала система заходів, що поєднує різноманітні форми і проводиться на різних рівнях.

     Адміністрації закладу вдалося охопити контролем всі суттєві питання. Контроль був своєчасним і компетентним. Аналіз освітньої діяльності проводився в повній мірі, були надані пропозиції і проведені дієві заходи щодо усунення недоліків.

Основною діяльністю дошкільнят є гра, тому в ДНЗ були створені всі необхідні умови для ігрової діяльності дошкільнят відповідно до освітньої лінії «Гра дитини». Підтримувалось позитивне ставлення у дітей до різних видів гри. Педагоги сприяли розвитку рольової поведінки дітей елементарної сюжетної лінії, взаємодії з однолітками, використанню іграшок та предметів-замінників. Виховували інтерес дітей до будівельних ігор, створювали умови для виникнення ігор-драматизації, театралізованих ігор. Широко використовували дидактичні та народні ігри.

Достатня увага приділялась знайомству дітей з навколишнім середовищем, історією України, та Рідного краю, правилами дорожнього руху і протипожежної безпеки. Проводилась робота з дітьми по валеології. Педагоги розвивали самосвідомість дитини, формували інтерес до свого життя, до близьких людей. Поглиблювали інтерес до праці дорослих, виховували любов до рідного краю, розширювали знання про Батьківщину, про людей, які прославили Україну. Підтримували і розвивали у дітей стійкий інтерес до природи, її явищ, об'єктів, заохочували спостерігати за ростом рослин, їх будовою, красою, значенням у житті людини, за тваринами, їх будовою, способом пересування, харчування, пристосування. Допомагали дітям бачити красу природи, багатство її форм і барв, запахів. Все це сприяло виконанню вимог освітніх  ліній «Дитина в соціумі», « Дитина в природному довкіллі». « Дитини в світі культури».  

Продовжували підтримувати інтерес дітей до рідної мови, привчали використовувати різноманітні способи спілкування -  словесні, мімічні, пантомімічні, розвивали інтерес та бажання дітей розповідати за власною ініціативою та за пропозицією вихователя, ділитися власними враженнями, досвідом, запам'ятовувати та переказувати казки, оповідання, вірші, розглядати і розповідати за малюнками, репродукціями творів художників. Викликали інтерес дітей до слова, його значення, збагачували і активізували словник дітей, виховували любов до книжки, культуру користування нею, бажання і уміння створювати власні книжки. Успішно виконані вимоги освітньої лінії « Мовлення дитини ».

Здійснювали сприйняття математичного змісту в грі, в побуті, в спостереженнях та інших видах діяльності, та поступовий перехід до цілеспрямованого осмислення та засвоєння на заняттях у спільній з ровесниками діяльності. Діти отримали знання у відповідності з вимогами освітньої лінії « Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі».

Розширювали  і поглиблювали зміст конструкторської діяльності.  Викликали інтерес до способів творення будівель і їх різновидів. Вчили виготовляти з деталей будівельного конструктора частини технічних об'єктів, самостійно вирішувати конструкторські завдання, заміняти одні деталі на інші.

         Музичний розвиток дошкільнят здійснювався відповідно до освітньої лінії «Дитини в світі культури». Були проведені свята та розваги для дітей на високому методичному рівні. Закладали у дітей основи музичної культури, інтерес до музики і музичної діяльності, здатність переживати музичні образи і усвідомлювати емоційний зміст творів, розвивали у дітей загальну музикальність як комплекс музичних здібностей. Формували у дітей основи музичного сприйняття, різноманітні практичні виконавські навички, творчі виконавські уміння в основних видах музичної діяльності. Художньо-естетичний розвиток дітей здійснювався в достатній мірі.

Задовольняли пізнавальні потреби дітей в процесі праці, закріплювали уміння обмінюватися досвідом виконання практичних дій, ставити мету праці, планувати і організовувати гру-працю, використовувати обладнання за призначенням, застосовувати безпечні прийоми роботи, додержуватися правил особистої гігієни, економно використовувати матеріали, бережливо ставитися до іграшок, підтримувати порядок на робочому місці, погоджувати трудові дії.

Проводилась достатня робота з обдарованими дітьми. Корпан Ю.О. звертав увагу на здібності дітей та їх нахили під час проведення занять, свят, гурткової роботи. Діти з нахилами до співів та акторськими здібностями брали участь у роботі гуртків.

Організація харчування дітей в дошкільному навчальному закладі здійснювалась відповід­но до Закону України «Про дошкільну освіту» ( ст. 35),   постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та оздоровчих закладах» від 24 березня 2021 р. № 305, , Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерством охорони здоров'я України від 17 квітня 2006 р. № 298/227(із змінами,внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки ,молоді та спорту № 202/165 від 26.02.2013 р.).

        Вартість одного дітодня у 2020/2021н. році складало-25,00  грн. Завгоспом Гавюк В.І.. відповідно до двотижневого меню  своєчасно подавались щомісячні замовлення продуктів харчування та один раз на 2-3 дні уточнені заявки відповідно до кількості дітей в закладі та затверджених норм харчування.  Аналіз виконання заявок показав, що  не всі продукти були завезені у повному обсязі. Асортимент продуктів відповідав розподілу продуктового набору за основними групами та видами продуктів в межах фінансування.

Комісією з бракеражу продуктів харчування та продовольчої сировини приймалися якісні продукти, які надходили в заклад дошкільної освіти. Випадків завозу продуктів без супровідних документів, що підтверджують їх походження, безпечність і якість, недоброякіс­них продуктів та виявлення нестачі або залишку протягом  2020/2021  навчального року не зафіксовано. Харчування дитей учасника АТО, пільгового  контингенту профінансовано своєчасно за рахунок бюджетних коштів.

На підставі затвердженого примірного двотижневого меню щодня  сестрою медичною  Пататюк І.Д. спільно з кухарями та завгоспом закладу складались меню-розклади на наступний день. При цьому працівники користувались картотекою страв, затвердженою керівником закладу.

Проби готових страв знімались вчасно (за 30 хвилин до видачі їжі на групи) медичним працівником, яка була призначена наказом керівника відповідальною за організацію харчування у закладі дошкільної освіти. Документація щодо організації харчування дітей в закладі дошкільної освіти ведеться сестрою медичною з дієтичного харчування відповідно до Інструкції харчування дітей у дошкільних навчальних закладах ( наказ МОН України та МОЗ України від. 17.04.2006р. № 298/227, зі змінами,№ 202/165 від 26.02.2013 р.).  Випадків недотримання кухарями технології приготування страв протягом  2020/2021 навчального року не зафіксовано.

      У закладі дошкільної освіти видача готових страв на групи здійснювалась лише після зняття проби медичною сестрою та відповідно до часу, визначеного графіком видачі їжі. Помічники вихователів отримували їжу у промаркованому посуді з кришками та спецодязі. Протягом  2020/2021 навчального року   режим харчування дітей не порушувався.

         Для контролю за виконанням затвердженого набору продуктів сестрою медичною старшою Пататюк І.Д. вівся журнал обліку виконання норм харчування.

 

Аналіз виконання норм харчування за 2020/2021 навчальний рік

 

У  2020\2021 році на 100% виконано норми  з олії, картопля,мясо круп, хліб,масло. Не в повному обсязі виконано норми з інших продуктів харчу­вання, зокрема:  молока, творога, сиру твердого та інших.

Причиною такого дисбалансу в харчуванні є обмежене фінансування, неповне виконання заявок.

  Аналіз виконання грошових норм харчування за 2020/2021 навчальний рік

Вихователі, помічники вихователів закладу дошкільної освіти беруть активну участь в організації харчування дітей, ознайомлені з питаннями їхнього гігієнічного та есте­тичного виховання. Щодня перед кожним прийомом їжі столи для дітей сервіруються від­повідно до меню. Дітей привчають сідати за стіл охайними, з чистими руками, сидіти за сто­лом правильно та користуватись столовими приборами (ложкою, виделкою, ножем). До­шкільнят середньої та старшої груп навчають чергувати у групі під час приймання їжі, вико­ристовувати санітарний одяг, сервірувати столи та збирати використаний посуд. Кількість столового посуду в групах відповідає кількості дітей за списком.

Протягом зазначеного терміну спеціалістами Путильського районного управління Головного Управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області перевірялась робота закладу. Порушень у дотриманні санітарно-гігієнічних вимог під час організації харчування дітей у приписах не зафіксовано.

Проводиться санітарно-освітня робота з батьками з питань харчування дітей. Питання організації харчування дітей  в закладі дошкільної освіти включались в тематику батьківських зборів, розглядались на виробничих нарадах, нарадах при директорові, висвітлювались в інформаційних батьківських куточках на сайті закладу.

У закладі оснащений медичний кабінет відповідно до нормативних вимог. За 2020/2021 навчальний рік суттєвих зауважень з боку Держпродспоживслужби та інших перевіряючих органів у закладі не було.

Багато уваги приділялось охороні життя і зміцненню здоров'я дітей. Досягнуті позитивні зміни в проведенні роботи з фізичного виховання. Основною формою роботи з фізичного виховання є заняття під час яких найбільш оптимально вирішуються питання оволодіння руховими навичками, елементами спортивних ігор, технічними прийомами необхідними для проведення спортивного характеру, розваг, естафет і розвитку рухових якостей. Навчити цінувати своє здоров’я  і життя – одне з основних завдань сьогодення. Педагогічний колектив приділяє належну увагу формування у дітей з раннього дитинства валеологічного світогляду. Цей напрямок роботи теж приніс свої результати. За цей рік в закладі  не було жодного випадку травмування під час освітнього процесу.

Результати аналізу відвідуваності дітей свідчать про те, що відвідуваність в закладі була на належному рівні, індекс здоров’я досить високий, що свідчить про те, що діти не відвідували заклад по домашній причині. Тому необхідно покращити роботу з батьками щодо зведення до мінімуму випадків невідвідування дітьми закладу без поважної причини. 

 

    Усі діти п'ятирічного віку, які не відвідують заклад дошкільної освіти були охоплені дошкільною освітою. З ними працювали вихователі закладу, проводились з ними індивідуальні заняття, надавали консультації батькам, працював  консультаційний пункт, соціально-педагогічний патронат та робота з дітьми 5-річного віку, які не відвідують дошкільний заклад, проводилась на належному рівні.

 

Методична робота в закладі проведена ефективно. Добре працювала творча група. Змістовно пройшли педагогічні ради, проведені колективні перегляди. Проводились консультації з вихователями, педагогічні читання, ділові ігри.

На достатньому рівні проводилась робота по наступності в роботі закладу дошкільної освіти  та  початкової  школи,   робота  з   батьками   й  дітьми,   які   не   відвідують дошкільного закладу,  проводилась роз'яснювальна робота та підготовка дітей до школи. Були проведені екскурсії до шкільної бібліотеки, на проведені спільно з учнями початкової школи виставка дитячої творчості, музичне свято, проведена педрада з учителями початкової школи, також концерт для батьків.

На достатньому рівні проводилась робота з батьками. Вихователі старанно готувалися до батьківських зборів, намагалися провести їх цікаво, нетрадиційно. Проводили консультації для батьків. Разом з батьками розв'язували проблеми групи, дошкільного закладу на загальних зборах батьків, засіданнях батьківського активу.

Усі працівники закладу дошкільної освіти ознайомленні з правилами внутрішнього розпорядку, посадовими інструкціями, колективним договором. Регулярно проводяться інструктажі з техніки безпеки та пожежної безпеки, проводиться перевірка знань з питань охорони праці, інструктажі на робочому місці, проводяться бесіди з педагогічним та обслуговуючим персоналом щодо запобігання виробничого  травматизму. Питання охорони праці регулярно висвітлюються на нарадах при  директорові, виробничих нарадах.

У минулому навчальному році проведена достатня робота щодо зміцнення матеріально-технічної бази закладу. Проведені ремонтні роботи в групах та службових приміщеннях, придбані меблі для груп та сюжетно-рольові ігри, проведена вода на харчоблок.

Завдання, які були поставлені на 2020/2021 навчальний рік, нашим колективом в основному виконані, але слід ще більше уваги приділити мовленнєвому, патріотичному вихованню дітей дошкільного віку та закріплення навиків здорового способу життя .Комплексно здійснювався підхід до вирішення річних завдань. Аналіз планування за минулий рік показав, що такі його принципи, як актуальність, конкретність, об’єктивність, динамічність дотримуються. Головні річні завдання знайшли своє відбиття в усіх складових річного плану.

Адміністрації закладу вдалося охопити контролем всі суттєві питання. Контроль був своєчасним і компетентним. Аналіз освітньої діяльності проводився в повній мірі, були надані пропозиції і проведені дійові заходи щодо усунення недоліків.

Прийом благодійної допомоги від батьків відбувався виключно на добровільній основі у вигляді товарів згідно чинного законодавства батьківським активом враховуючи потреби закладу. Матеріали і господарчі товари своєчасно оприбутковувались бухгалтерією Усть-Путильської  сільської ради. Усі документи є в наявності. У закладі створена комісія для приймання благодійної допомоги.  Звіти знаходяться на веб-сайті закладу, прошу звернути увагу на них.

 

Сподіваємось, що спільними зусиллями, ми навчимо дітей життю у згоді і злагоді з істиною, добром, красою, совістю та любов’ю.